Den Castorini väntar dig!
Öppna nya kolonier!
![]() | Köln AURORA BROWN FIRST (Milano) E-post: segreteria@tuttoscout.org |
Den grupp där Köln är Nutria liv, inte mer än 20-22 objekt. De Castorini stugorna är indelade i åldersgrupper av 5-6 element och "kod" nummer, som fungerar som den primära gruppen. The Colony är ett elastiskt struktur i sammansättning och varaktighet, inte kunna barn i denna ålder att ha en känsla av att tillhöra ett team, i Köln vill inte heller läsa in alltför många ansvarsområden Castorini äldre. Enligt traditionen scouter, Castorini har sin egen lagstiftning ("The Nutria är glad eftersom han är hårt och vän av alla"), deras förbund (motsvarande löftet: "Jag lovar att vara en vän till Jesus, att älska alla och göra allt bra ") och mottot" Tillsammans ".

Dessa begrepp är utformade med hänsyn till ålder, enligt en dynamisk utveckling av utbildningen. Framför allt finns det ingen förbund löfte, eftersom den andra termen skulle indikera ett åtagande till personliga moraliska otänkbara 5-7 år, har pakten, vilket innebar ett åtagande att göra som de andra och med dem, visade i stället begripliga för barn.
Historien som fungerar som ett stöd för den symboliska världen är "Vännerna i skogen", en berättelse om bäver och män i kanadensiska ursprung. Köln är en symbol för den stora Brown Beaver, fyllda i verkligheten, den har en lite "funktion av totems och det är bortskämd och behandlad som en riktig karaktär från barnen.

Den " enhetliga är samma som för " Agesci , men just nu är en verksamhet som inte ger distinkt extrassociativa, utom tecken bäver. Den progression av personal har en bäver svansen som ett tecken hängde runt halsen, som varierar i färg beroende på deras nivå. Passagen (förändringen av svansen) bestäms baserat på den förflutna tiden och inte för utvärderingar. Den religiösa tillväxten är berättelsen om Jesu liv, med invigning i spontana bön och firande enkla, men rika på tecken omedelbart begripliga för barn.










































































Far Wolf
am den 5 juli, 2008 @ 15:17
Det en dröm för mig under många år men nu med två förpackningar ... etc. etc. hitta objekt blir svårt ... men så länge det finns liv finns det hopp
rensa bari9
am den 5 juli, 2008 @ 16:36
när fältet? du behöver hjälp igen? Om någon behöver, jag lägger 16-30 Augusti ner min tillgänglighet.

spår
rensa
principessamazzone@lycos.it
Valerio (Won-Genua Tolla ESF)
am den 5 juli, 2008 @ 16:55
Jag vet att detta att vara en del av verkligheten ... Jag är fascinerad, jag har vissa tvivel om dess andra funktioner inom ett grupop Scout. För varje händelse, bra jakt i ditt nya spår!
Andrea
am den 5 juli, 2008 @ 17:06
Hitta ledare för nutria är lättare än du tror. I vår koloni (Lake of the lärkträd, Genua Group 51) till exempel, kom att bli en del av riktningen av två personer utanför föreningen och en av dem är mamma till en pojke förra året och tidigare bäver gäng.
I andra grupper, många ledare är utanför sammanslutning eller personer som inte hade någon större avsikt att göra tjänst.
Lesperianza utomlands (Frankrike, Belgien) sade att även där resurserna för ledarna kommer från "tankar" kan inte användas av andra branscher och i alla fall verkar ha lockat ett större antal djur än man tidigare trott.
Jag avslutar med att säga att gruppen Genua 100 (skapas av uppdelning av Genua, 51, nu för stor) skulle i sin tur planerar att öppna en koloni där, och även en mamma har gett vilja att delta i personalutbildning.
Jag verkar vara många incidenter av detta slag, och jag tror inte att andra branscher kan dra huvuden som nutria.
Traetene dig slutsatser
Fd Akela Ge21
am den 5 juli, 2008 @ 23:20
Jag har ingen direkt erfarenhet av nutria, men jag vet barn som är och har varit i Genua och historien om föräldrar och vad de har upplevt öppna nya perspektiv för en åldersgrupp som hade inte ens en plats och dess stunder. Jag är fascinerad av hur har skapat en personlig progression och en historia som inte har något att avundas till inställningen i djungeln eller cirkeln.
Jag delar optimismen och goda utsikter att hitta även ledarna för de lokala ledarna i behållaren eftersom förslaget är vacker och ofta delas av tidigare ledare eller vuxna som vill hjälpa till.
En bra låt till de nya Gamla bäver
ELISA, bekymmersfri cricket
am den 6 juli, 2008 @ 00:27
Riktigt intressant ...
Jag är en före detta ledare för flocken, dotter till förre chefen cirkeln samt nationellt ledande inom denna bransch även när nyckelpigan AGI Agesci inte existera.
Jag kände alltid att det pedagogiska metod som scouting fortsätter är det verkligen viktigt för tillväxten av en person och innan du tittar ut på denna typ av erfarenhet bättre. Jag tror att det snart kommer att föreslå scout gruppen i staden jag bor i denna "service", vilket är viktigt för både barn och vuxna som kretsar kring dem (jag också talar av mamma!) ... Bra jakt och goda väg
Taz
am den 6 juli, 2008 @ 00:37
Moms -> Heads Branco / = Castorini erfarenhet trögt ...
Och "vad jag egentligen bor i den lilla besättningen på min Scout grupp. Den protectiveness och försiktighet i denna typ av ledare kan skapa säkerhet, men för att kompensera den balansen är för mycket tvekan i planering för trupper aktiviteter och upplevelser något "riskfylld" eller att ge barnet en känsla av självständighet ...
Angel
am den 7 juli, 2008 @ 08:56
Bari .... till alla scouter och provinsen ....
men du vet att i gruppen finns en koloni av 11 Bari nutria redan 5 år??
Det är fortfarande lite information från scouterna ....
cristina
am den 7 juli, 2008 @ 09:20
Jag är en gammal Beaver Casorzo 1, behöver vi snabbt nya gamla bävrar som finns eftersom vi har en liten koloni i kraft för att spara .....
Kolonin har precis avslutats fredligt den stora sommaren simma längst västerut för att jaga efter guldklimpar ...
är en upplevelse som gör att barnen att förvärva de första reglerna för autonomi: att ta hand om din utrustning och att känna igen, dela och upptäcka nya smaker till bordet, acceptera korrigering av gamla bäver.
erfarenheter är det mest akrobatiska av vargar över brnaco kasta med självförtroende och tillräckliga försäkringar att involvera de valpar som kommer i förpackningar om bäver.
Crunk Crunk alls glada och bra att simma två unga kolonier i gräset.
cristina
Maria Francesca Marocko
am den 7 juli, 2008 @ 09:48
Mitt namn är Maria
Rainbow koloni av Turin, 2 år sedan öppnade vi kolonin och håller på att sperimetazione.
Det en vacker upplevelse, med barn i 5/6/7 år, fungerar bra med entusiasm, att göra saker som inte någonsin tror att de kan göra, de ger dig så mycket, är en underbar skede av ålder, inte har de miljarder åtaganden Sport / teater / sång etc .....
Vi simmar (ut över natten) tonhöjden våren och sommarläger för tre dagar till sju dagar
Ansökningarna är många, och det finns föräldrar som är villiga att hjälpa, crunk Crunk
Maria Francesca Marocko
am den 7 juli, 2008 @ 10:03
Jag är fortfarande Maria,
tillägga att det är ett utmärkt stöd för besättningen, vi Passerano 10 nutria, med vanor som har visat sig framgångsrika, står i en cirkel, svara på samtal, att vara tysta när en ledare talar, gemenskap levande, delning, och jag försäkrar er att för en ledare för förpackningen Cubs har 10 scouter redan vet livet är inte en trivial fråga
Bra simtur
Mary
Ivan Danchielli scoutledaren Vicenza
am den 7 juli, 2008 @ 10:26
.. Vicenza fanns också quatrro år kolonin nutria och ledarna befinner sig med lätthet. En annan sak är utbildning, men vi jobbar på det med framgång. Verkligheten av kolonierna växer och detta bör vara bara lite mer kommunikation. Bra simma alls.
Freddy
am den 7 juli, 2008 @ 00:24
Jag tror att dessa aktiviteter inte publiceras ...
Lejoninna Fiery
am den 7 juli, 2008 @ 21:04
Hej, jag var fram till förra året, Baloo.
Uppenbarligen är det beundransvärt och avundsvärt, kanske om du kan rispolvere problemet, inte minst, hitta kläder storlekar.
Bra idé att utnyttja tvingar "föräldrar", men det är viktigt att utbildas för att utbildningsnivå, scouter, för att undvika att göra precis rekreation.
Oron jag har är:
Bränn inte en lite "och skeden?
Hur vi ska leva de närmaste 4 åren Branco?
Överleva och om vi redan jobbar på frågor om ålder, hur de kommer att leva den ödesdigra förra året?
Självklart i munnen ... eller polotröja till Beaver
och Good jakt.
Tawny Owl Wise
am den 8 juli, 2008 @ 01:03
Great!
Ett ord som har varit Bagheera djupt för mig att öppna en koloni är värt besväret rovdjur sublima.
Nu är jag en heltid pappa, men det skulle vara en dröm för när min valp har gripit sin första döda ...
Akela
am den 8 juli, 2008 @ 23:11
Jag vill uttrycka min personliga oenighet. Som lovvärt och kan vara spännande denna erfarenhet, försvarlig jag knappast. I min stad jag känner att det finns en koloni (BARI), och låt mig lite provokation, helt metodologiska polotröja när omkopplaren är i församlingen eftersom i djungeln, insåg han att vara en man, men innan en man råkar vara en bäver? Det kan bara vara tillräckligt för blixten? Ursäkta mig, men jag rest denna väg.
Lycka till
Akela Röd blomma
am 10 Jul 2008 @ 19:38
Bävrarna kommer TURBIGO bäst! med ledarna så tyst .. Det är en stjärna!
AK_FR
Mirella
am 10 Jul 2008 @ 21:29
Vilken lycka "för att hitta alla dessa önskemål före öppningen! Jag är en ny koloni av bäver gamla Grande River, en före detta scout och mor till en liten Lupetta Castorina och en ny valp .. Spänningen att starta oss "vibrerar så jag hoppas att inte vara trög och hade mycket att ge!
Barn 5 år från och med i nästan varje idrott och aktivitet "och utanför läroplanen" orsakar inga scouter? En miljö där de kan i proportion till sin ålder "bli självständiga och lära sig grunderna i hur han vill vara vårt motto tillsammans ..
Stort tack till alla för era lyckönskningar och positiva kommentarer eller inte .. alla bidra till att växa!
Bra simma alls
Francis
am 12 jul 2008 @ 08:54
Den "Filial Castorini" är användbar och till nytta för personlig utveckling?, Är en fråga för dem som i åratal att hantera "Castorini", som har fått sin personliga utveckling genom de grenar av Scouting, i vuxen ålder .
Malak
am 14 juli, 2008 @ 15:17
Med nutria Scialandro vi är och då de vänjer sig vid scouting sedan barndomen ..
Angel
am 14 juli, 2008 @ 16:29
avvikande meningar i Bari svar all'akela på metodologiska castorismo ....
... "Du kan inte giuducare vad du inte vet" ...
trots koloni av nutria är Bari under de senaste 5 åren, och trots närvaron av en regional församling, och ingen någonsin berätta för någon, trots samtal, har någonsin kommit i närheten att lära sig lite mer eller se med egna ögon vad de gör Den nutria ....
Så vi bjuder in i vår damm, naturligtvis, nästa år, för att inte skingra dina tvivel, men åtminstone att se vad vi pratar om.
Kom och se några vackra!
Angel
Mary i Rom
am 14 juli, 2008 @ 18:04
God kväll alla! Jag Bagheera i Rom 123 och läs av de olika kommentarerna jag har en lite berusad och lite av nyfikenhet belysta. Jag träffade en geuppo Castorini Circus Maximus om insamling av några månader sedan. Vacker med sin bäver totem! De var ett litet samhälle! Jag stannade för att prata med gamla bäver (som hade sett när de spelade nutria) och var glada om äventyret och rädda varelser, så små men redan visat sin personlighet. Jag beundrar verkligen dem som startade detta äventyr och kanske i framtiden kommer vi att öppna en också!
Bra jakt till alla!
CATIA
am 15 juli 2008 @ 16:25
Hej alla! Jag är mor till ett barn 6 år. Kan någon berätta för mig om det finns kolonier av nutria i provinsen Rimini och hur kontaktar jag dem? På nätet hittade jag ingenting och visste inte vem som helst som kan ge mig information. I händelse av negativ feedback, de är också villiga att "allargarmi" till provinsen Pesaro. Ett stort tack till dem som kan hjälpa mig!
Ivan Danchielli scoutledaren Vicenza (Big Bear Vit)
am 20 juli 2008 @ 09:40
Jag vill säga till sin bror spanar Akela Elle i Bari om sina farhågor: BP en dag, under ett möte med ledare, anklagades av en av dem du inte följer reglerna om sitt förslag och sedan samma BP-burst (!) "Fan reglerna, kalla det ett experiment" (åt helvete med regler, kalla det ett experiment!). Jag tror nog att förstå både mannen och ande spana. En broderlig omfamning.
Antonella
är på 3 September 2008 @ 15:39
Crunk alls, är Blueberry, gamla bäver koloni "bäver lycklig", gruppens Aquila2.
För när du tror att du talar om bosättningarna endast till objekt som tas bort för att de olika enheterna? Kolonin av The Aquila2 funnits i nästan 5 år, personalen i Gamla Beaver har 2 "mammor" som en av "Silver Beaver", en före detta vakten innan servering och nu är en ledare med patenterad "Nutria Silver, en före detta Rover (student hemifrån) som inledningsvis arbetade och sedan bestämde sig för att stanna. Problemet är, som skrivits av Angel, som de flesta faktiskt inte vill veta mer om vår bransch! Jag tror att för barn är en stor möjlighet att komma in i spelet, med tanke på att det nu barn 5 år är inte längre de som hade 5 år 40 år sedan! Dessutom är vi kolonin nyligen och gör inte text, men fråga ledarna för andra grupper som har startat sin resa scout nutria, den nutria i Italien finns det mer än 20 år (se Turin 101 :-)!)
För Akela, lite "skeptisk, skulle jag fråga er: Hur lång tid som används i flocken till de nya barnen att integrera med andra ungar? Abitutini bäver nu har fått, för att inte nämna några som vet "flocken eftersom kanske ibland interagerade i ett fält eller en utgång, innebär detta att ha tid för andra aktiviteter mer roliga och kreativa :-). CRUNK CRUNK för alla och god SWIM :-)
Giraffe Känslig
am den 13 november 2008 @ 21:30
Bra väg alls, är en sammanslutning av Vigevano 1, ESF.
Jag såg att du också har Castorini, är en trevlig idé.
Vi planerar, hoppas vi på det bästa.
Broderpartierna hälsningsfraser ...
Giraff Känslig Vigevano 1 °
Gianfranco
am den 16 november 2008 @ 00:02
Problemet med nutria är förvisso inte lätt. Först tror jag att de är en fjärde (eller femte) filial scouting, även om du försöker att anta en slags metod inspirerad att scouting, men jag vill hellre åldersanpassad utbildningspolitik. De har fördelen / fördelarna med att skapa en reservoar av framtida Cubs / s och är verkligen ett krav från föräldrarna. Det "säkerligen är ett nöje för barnen / och delta, i likhet med alla allaktivitetshus för barn / och, och dessutom har fördelen av att vara .... Free. Han har två stora risker i min mening mellan dem. För att bli ett slags förmak lupettismo förutser aktiviteter och verktyg, och sedan hotar att ta av Branca till del av nyheter och relevans för barn 7-11 år. Och därmed pressa gröngölingarna till en verksamhetsgren och planeringsverktyg industrin scouter .... Dessutom cheferna för nutria sannolikt att känna gruppen barnvakt, och för att övervinna allt större anledning att förutse fara lupettismo aktiviteter och spana i allmänhet (uniform, lovar, regler och ceremonier ....). Hålla i åtanke och försöka undvika dessa risker (redan mycket stark i en gren ungar, som omfattar barn / och 12 år) är det möjligt att Castorini är en användbar tjänst för familjer och en reservoar för Pack. Men låt oss vara noga med att inte utöka för mycket på scout-metoden, kanske för att barn i åldrarna 3 till 5 år och vuxna i åldern 18 till 75 .........
Antonella
am den 17 november 2008 @ 10:06
Kära Gianfranco, låt mig fråga dig: "Innan jag ger kredit till dina uttalanden, har du att göra dig läsa eller förklara metodiken för nutria?" Jag tror inte, med tanke på hur de talar.
Kanske ska du veta att gamla Beaver "mammor och pappor inte uttråkad av det vanliga livet som de väljer att göra barnvakt barn andra. Den castorismo har sin egen metod och koloni ledarna fortfarande behöver göra en utbildningen som för de övriga grenarna och i slutet av detta får du kolonin patentet chefen (ett års praktik i en gren, en WE metodik och efter ett år, WE en kontroll, sedan slutligt papper).
Den castorismo är en metod som bevisas av mer än trettio år, visste du att i Italien några kolonier lever mer än 20, och i vissa grupper, var många scoutledare själva nutria! Den castorismo föddes i Kanada, i många länder i världen är officiellt den fjärde grenen: Australien, Nya Zeeland, Frankrike, England, USA, Nederländska Antillerna, Indien, Bahamas, Peru, Guatemala ... Vill du fortsätta :-) tes? Jag har baserat sina metoder på internationaliseringen av castorismo ... och sedan, varför inte sprida metoden scouterna i åldern 18 till 95 år? Finns det ett år att lära sig nya saker och nya upplevelser?
En sista sak: Vem sa att nutria är spel gröngölingarna eller avdelningen ... Har du någonsin sett en koloni "på jobbet" ... Om du vill ha lite roligt "och lära känna lite bättre, jag inbjuder er i? koloni där jag är, ska jag presentera bäver och andra gamla män på nolltid du skriver en fantasivärld! Om du vill ha mer information, kanske jag kan hjälpa till :-) Crunk alls.
PS: ledsen, men om nutria är plantskola för gröngölingarna .... Ungarna är plantskolor med avdelningen?
White Eagle
am den 17 november 2008 @ 14:40
Min grupp i Caltanissetta 7 ° är nutria tio år nu, idag, har vissa r / s som kommer att ta avgång funnits castorini.Sicuramente finns lite information om det, är att säga att vi ibland är ledare lite tveksamma till nya saker, vilket gör bedömningar och kommentarer också inappropiati.Prima att döma fondo.Con glädje att veta, deltog jag en stund i nutria på simma förra sommaren, en fantastisk upplevelse, är chefen qust'anno kolonin. Att se är att tro. Crunk Crunk alls.
Gianfranco
am den 17 november 2008 @ 19:47
Kära Antonella,
Jag känner tight i rollen som djävulens advokat, men om alla är tyst bra är det? Så ...
Självklart har jag läst olika material på castorismo (dålig sikt, desto bättre nutria ...) inbegripet rullande områdena utbildning, och jag är övertygad om att det blir en värdefull pedagogisk metod för barn i åldrarna 5 till 7 år. Personligen är jag mindre övertygad om att även om säkert inspirerat till scouting, tout court kan kallas en scout metod. Kanske förutsättning, liksom till en annan nivå, det är metoden för filialer ungar. Med detta menar jag att metoden är bara att spana grenen upptäcktsresande? Jo, talet till ytterligheter skulle jag säga ja. Och inte bara hon född så, men också på grund av åldersgruppen 11-17 år som Scouting starkt inflytande i bildandet av karaktär och du kan prata om "att bilda goda medborgare." Jag håller med om att det är förenklat att tala om förskolan och för vilka den nutria ungar, scouter, men medan filialen har sin egen självtillräcklighet metologica vårt arbete i grenen gröngölingar (och nutria) är allvarligt äventyras, eller landar i upplevelsen av filialer Rangers. (PS för BP gren gröngölingarna behöver förbereda barnen för att bli bra scouter ....) Min oro är att mitt i bäver, myror, lupette, coccinelli, nyckelpigor, ekorrar och vem vet vad annat, du förlorar ur sikte Scouting Baden Powell att uppfinna vad som är nytt och aktuellt PINCO Pallino. Och det är verkligen bra att metodologiskt sett nutria är som gör verktyg för att göra dem bra, men risken är verklig i min mening överskridandet upp. Ofta framåt. Vi vet att i dag med Sweethearts 7 till 12 år och kön blir allt svårare att prata om utvecklingsbehov. Men jag är säker på att ledarna kommer att göra sitt bästa bäver. Det viktiga är fortfarande i min mening att upprätthålla den metodologiska utgångspunkten. Och de som kan för närvarande inte Scouting for Boys, Cubs och manualen i boken av ledarna. Resten är experiment.
Antonella
am den November 18 2008 @ 17:06
Kära Gianfranco,
Jag håller med er när ni säger att metoden är att spana branschen upptäcktsresande, i själva verket hela världen talar om: bäver (nutria), gröngölingar (ungar) scouter (spejare), Rovers.
Jag håller med er om att allt annat testar ... men gjort med allvar och engagemang. Den castorismo representerar den inledande fasen av vägen, i enlighet med bestämmelserna i sin egen anpassade för den aktuella unga ålder. Hänvisningen är samma för alla: "begin" mannen och kvinnans avgång.
I verkligheten talar vi samma språk och vi måste vara tacksamma mot BP som i mycket svåra tider, trots att en militär, men barnen var bara barn ... (några rättigheter eller skyldigheter) hade rätt insikt, låt oss en otrolig skatt som fortfarande i dag, när jag läste den och läsa den, jag tycker det är skrämmande Aktuellt!
Ginafranco Tack för detta utbyte av idéer, var jag mycket nöjd ... inbjudan att komma till kolonin fortfarande är giltig: vi är Dam "Happy Beaver" grupp AGESCI The Eagle 2. Crunk alls ... Blåbär
Gianfranco
am den 2 februari, 2009 @ 11:22
Och vem säger att Polis är värdelös och att debatten är ett mål i sig? Nästa lördag blir det första mötet Castorini i vår förening. Och tack vare Antonella och andra insatser, utan att det påverkar de synpunkter som framförts redan en liten nya metoder till den underbara världen av scouting. Och det är en bra jakt till alla dem som respekterar lagen.
Antonella
am den 2 februari, 2009 @ 15:59
Kära Gianfranco, ett bra första SWIM för din koloni (vad heter han?), Tror vi att nästa lördag kommer vi att avsluta "pakter" har vi sex valpar som inte längre i huden, har sovsäckar redo.
Blåbär
Låt mig veta hur det gick. Crunk till alla dina gamla Colony bäver
markera
am den 3 februari, 2009 @ 02:35
Hej alla jag är en ledare för bolagets ages.mi insatsen i sitt tal att berätta vår utgångspunkt faktiska ankomst. nu många år har vi kolonier av bäver i nästan alla grupper. I år måste jag ta en flicka nära starten som kommer från bäver ... ovveeo är redan 13 år scouter 20 i livet. Men nu den här tjejen är un'eccezzione. i den meningen att alla bävrar i hans enda år har hon fortsatte tills avgång. i andra grupppi jag kan säga att endast 2 eller 3 kommer från Rover colonia.Mi undrar om alla engagemang av ledare och arbetare som arbetar i kolonin kunde inte vara bättre spenderas på avdelningen truppen eller företaget.
B
Markera
Antonella
am den 3 februari, 2009 @ 17:03
Kära Mark,
Jag skulle inte kalla det ett slöseri med arbetskraft, eftersom (och detta är min personliga åsikt!), Även om jag lämnade en enda gest eller ett leende, eller minnet av särskild utgång till en av mina bäver, är redan en succé , oberoende av vägen som kommer att ta "växa upp".
Det sägs att du blir trött, eftersom det började för tidigt, de faktorer som är många och barnen i dag omges av många möjligheter ... ibland problemet är föräldrarna inte tror att det är lätt att gå upp tidigt på söndagar för att ditt barn har en " utgång, eller delta i en gemensam måltid när du vill stanna någon annanstans, eller ... och inte för att det hålls i det sociala livet på ditt barn, men eftersom allt oftare får du till lördag för att "bära skin" och kanske begreppet familj stannar tillsammans i hemmet.
Det är inte bara en fråga om val, men också med Passion av kapital "P", "är upp till oss tränga igenom våra ledare Passion samt föräldrar till sina barn, med våra leenden (även i svårigheter ...) våra handlingar och detta inte för att vi är "fattiga fyllon" alltid glad, men eftersom vi tror på vad vi gör, så bli inte avskräckt: allt vi gör är slöseri med arbetskraft, är ett vackert spel, spelet av livet som vi förvandlas till sånger, fyrverkerier, vakor ... vi är privilegierade, tycker du inte? Även om du tar andra vägar, andra riktningar, är du säker på att alla kommer ihåg åtminstone sprakande elden medan du tittar på stjärnorna och gjort upp planer tillsammans ;-)
Bra sätt! Blåbär.)
Tarcisio
am den 4 februari, 2009 @ 02:51
Hur sant, hur många gånger i ansiktet av återkommande brist på ledare vi frågade "så vad vi stänga? besättningen, då är det enklast att öppna, låt oss fokusera på de upptäcktsresande, den gren av Prince, och rover som kan ge oss ledare ", och då de är ganska smala tänder och fortsatte med alla 3 grenar, men .. tvivlet kvar. Omfattar vissa barfota rådata är väldigt få, åtminstone i min grupp, gröngölingarna kommer till rover och obehag ibland tar. Men vi frågar också: är vi säkra på att om det inte fanns någon Branco som öppnar dörren i de samhällen där vi verkar vi skulle definitivt då även de mer eller mindre en några upptäcktsresande och Rovers. Kanske det verkliga problemet med hur man har god kontinuitet, entusiastisk, men kan ofta pressas, ledare och lärare som bra hand och se henne en dag att ringa 2Luupi turtleneck, varg, vargar. " Bra jakt för alla och bra sätt att .. global utbildning projekt, denna vackra men utmanande rutt som följer divvenire en mock Rover.
Andrea
am 6 maj 2009 @ 10:08
Kanske vi kan och måste fråga varför BP Scouting har inte lämnat en 6 till 8 år?
Kanske eftersom det inte fanns något behov?
tarci
am 18 maj 2009 @ 00:56
Jag vet ärligt talat inte, men nytt läsa olika åtgärder BP Jag verkar fånga en av hans stora mentala smidighet som kanske för mig, var den verkliga styrkan i dess pedagogiska budskap. Och "ni började med en ålder av upptäcktsresande och män, men inte i Chile blev chockad när han hittade en överraskning framför scouter, tog tillfället i akt. Och så var alltid öppen för nya behov, gröngölingar, rover, föddes senare. Det förefaller mig som är arg mer än en gång framför styvhet regler och upprepade att han drömde, och föreslog en rörelse, för jag tror samhället är mer öppet för innovationer, olika företag, inklusive scouting utvecklas. Jag är en troende men sekulär kultur, där sekularism förstås som antitesen integralism, och förbryllad över en dogmatisk läsning av scouting. Kanske borde vi ser mer till samhället, dess behov och att relatera det hela med vår kompetens inte med en ideologisk konfrontation.
PS i min grupp finns nutria och nu vi inte ställa oss frågan varför vi inte har ledare särskilt för de tre grenarna "officiella" men vi utesluter inte a priori ingenting. Säker resa
cristina
am 25 Maj 2009 @ 14:31
kära,
Jag är en gammal bäver som just avslutat en ansträngande verksamhetsår med den sista dopp innan den stora nationella fält som kommer att se min koloni att slå in för öarna för de rättigheter som barn och ungdomar ... är med stor sorg att det Jag kan gå för ....
Under de år då bp tänkt att spana barn 5/7 år var mer strukturerat och fasta familjen värderingar som delas av hela samhället.
nu våra familjer är modifierade och ofta barn i denna åldersgrupp köper telefonen, men inte du låter dem spela boll eller med lite mjöl och accqua ...
Jag ber för både fysiskt och känslomässigt utmattande, aldrig glömma att castorismo Viere är ett unikt tillfälle för små och stora värden som fred scouting att alla har rätt ...
och om nonavete att göra 7 juni raggiungetemi i Casorzo kl 15.00 och kommer att spela med drakar ...
Crunk Crunk
den gamla bäver
cristina
Antonella
am 25 Maj 2009 @ 16:57
Kanske vi kan och måste fråga varför BP inte har lämnat en scouting från 8 till 12 år?
Kanske eftersom det inte fanns något behov?
aquiladeglialburni
am den 7 juni, 2009 @ 23:29
Min är inte en kommentar, utan en inbjudan: onsdag 24 juni inbjudan till alla kolonierna Castorini i Turin (Torino är en helgdag för oss är skyddshelgon firandet) eller till och med för enskilda familjer med bäver, för en dag i grön.
Möte på Scout Base "Adventure Park" längs Po (Corso Casale, tidigare Zoo entrén, tidigare Experimenta). Il programma della giornata prevede il ritrovo in bicicletta alle 9,30 ee una escursione in bicicletta lungo la Ciclopista del Po alla scoperta del grande fiume e un intero pomeriggio di giochi, animazione e avventura. Bisogna iscriversi prima. Info: 011.5613059 (10-12/15-18) oppure jamborette@email.it