Young Explorers Lombardi (GEL)


Young Explorers Lombardi

Vår förening, det GEL - Young Lombardi - grundades 1995 av ledarna med över 20 års erfarenhet scautistica sekulära. Den GEL har många medlemmar uppdelade i fyra grenar: den Castorini startar sitt äventyr vid en ålder av 5 år, de i åldern 8 till 12 år, scouterna i åldern 12 till 16 år, Rover 16 till 19 år och sist (men inte sista!) den fjärde grenen, som bildas av vuxna, i syfte att bedriva scaustistiche aktiviteter för alla åldrar.

Aktiviteterna vi direkt hämtar inspiration från alla läror grundaren , framför allt syftar direkt kontakt med naturen, med början som en övervägande pedagogisk praktik. Vi tränar många aspekter av friluftsliv, lära våra barn det viktigaste techiche av topografi, en pionjär av Campismo utan att försumma fysisk aktivitet.

Italienska Federation of Scout Movement
Föreningen medlem för att FEDERSCOUT

Det huvudsakliga syftet med vår förening är fortfarande att vara "goda medborgare i världen", lyfter fram de individuella egenskaper för att uppmuntra ett ansvarsfullt beteende från tidig ålder. Den GEL svolgele sin verksamhet vid scoutläger i nordvästra Milano, till gränsen av tre stadsparker är den enda grupp i Milano för att ha ett område omgivet av grönska med gott om plats att leva Livet Scout.

för information
www.gelmilano.org

VN: F [1.9.17_1161]
Betyg: 6,7 / 10 (3 röster)
VN: F [1.9.17_1161]
Betyg: -2 (från 6 röster)
based on 3 ratings Young Explorers Lombardi (GEL), 6,7 av 10 baserat på 3 betyg
Dela

16 kommentarer hittills »

  1. Paul

    am 13 juli, 2008 @ 11:41

    Se alla scout föreningar som uppstår under det senaste året, undrar jag uppriktigt vad orsaken till detta spridning. Särskilt med hänsyn till det faktum att många grupper är varje år i svårigheter i att hitta alla lärare måste fortsätta arbeta.

    Vad är detta splittring?

    Paul, Trieste
    (I en stad där det finns alltför många föreningar)

    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0,0 / 5 (0 röster)
    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: +1 (från 1 röst)
  2. Ivan Danchielli scoutledaren Vicenza (Big Bear Vit)

    am 23 juli 2008 @ 14:14

    Kära Paul, Trieste, 13 juli, är orsaken till dessa avdelningar enkel: det finns människor som är trötta på att vara absurt att tjänster order från högkvarteret. Några exempel är värda mer än tusen ord, viss handel grupper "mer" har fått order om att upphöra med verksamheten eftersom inga manliga figurer "huvud", förutsatt att de är kvinnliga figurer, förbjöds att delta i S: t Mass i uniform straffet om utvisning med tanke på "biktstolen" av Association (inte multi-tron) skall utses fastställas av "centralkommittén" oberoende av egenskaperna hos den person som arbetar i kontor, verksamhet mellan pojkar och flickor måste hålla minst 3 miles, förbjöds eftersom icke-utbildning fältområdet tillåter endast inom enheten, även om bara 4-5 exemplar, naturligtvis i de höga bergen och med 1 räkning av endast 19 år, med två års erfarenhet, fraser som " Jag är kommissionsledamoten och förvaringsinstitutet av metoden "(4-5 års erfarenhet av jämfört med 45 av de närvarande vid mötet ... och så vidare. Jag hoppas så mycket för dig att förstå den dynamik som oroar dig. Tro mig, snarare en pluralism som en federal tvingande och centraliserad metod där någon form av uppfattning är förbjudet av en "intelligentsia" idiotsäkert. Jag började andas glädje scouter, efter 45 år endast i federationen. Slutligen, kom ihåg ord BP ifrågasatts av sin chef (! ) för sitt förslag "mot" förordningen "Fan reglerna, kalla det ett experiment" (åt helvete med regler, kalla det ett experiment!). Det gör att du tror.
    PS: På tre år från inrättandet räkna 80 medlemmar (med 8 scoutledare) som kunde ha tillhört sektionen CNGEI om bara de "ledarna" hade varit mer förutseende och mindre defensiv. Nyckelord: "öppet sinne".
    Säker resa.

    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0,0 / 5 (0 röster)
    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0 (från 0 röster)
  3. Mark (Genial Fawn)

    am 26 Jul 2008 @ 13:15

    Ledsen men ... jag talar från huvudet AGESCI, och läsa dessa kommentarer Jag är mycket imponera på hur organisationer fungerar "systrar" italienska. Bortom allt var tanken för tung konfessionell i vårt samhälle, men framför vissa saker, skulle jag vara tillbaka för att lära ut värderingar pojkarna Scout med friheten att uttrycka alla värden av lag och löftet ... att, lyckligtvis, Jag kan i min förening!
    Men spridningen hjälper inte ... idéer måste börja spana alla genom BP, gör ingen känsla av att det finns 1000 olika tolkningar av metoden ...

    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0,0 / 5 (0 röster)
    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0 (från 0 röster)
  4. Ivan Danchielli scoutledaren Vicenza (Big Bear Vit)

    am 27 juli, 2008 @ 21:17

    Kära Mark, jag håller med er och dela med dig av dina tankar. I vår förening som inte snedvrids, men metoden utförs kontinuerligt forskning av källmaterial från tanken av BP Jag tror jag vet ganska väl. Jag har talat bara fel i CNGEI jag kommer ifrån och jag vet mycket väl, ingenting. De många lokala enheter är inte villiga att ge sin egen tolkning av varje metod, men bara forskning och inrätta en oberoende förvaltning av sina organisationer, jag upprepar: HANTERA dagligen, långt ifrån avskyvärda fel som jag listade. I detta är vi mycket nära dig och mig. Metoden har ingenting att göra. Spana ursprungliga loppet hos oss, ingen fara, verkligen! En kram och ett handslag. Säker resa. Big White Bear.

    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0,0 / 5 (0 röster)
    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0 (från 0 röster)
  5. Dominic Pumpkin

    am Jul 30, 2008 @ 14:37

    Intrycket är att spana "sekulära" är i full förfall. Deserteringar och avhopp är nu något som knappast kan definieras som oviktigt.
    I Trieste, Gela, Taranto, Vicenza, Massa Carrara, har Manziana lämnat det gemensamma hemmet för att välja nya vägar.
    Under de senaste andra har gjort det (scout Sardinians, GEL, Assoraider)
    För en förening som nu har registrerade om 11.000 detta inte kan beskrivas som ett resultat av "personalism" kommer av oenighet eller medvetslöshet.
    Problemen kan vara betydande.
    Hanteringen av en förening samt dess struktur är dotter till någon av värden som vi förkroppsligar.
    Driften av sekulär mer sekulariserade Scout Association är synlig för alla att se.
    Faktum är att jag blev väldigt träffad av förändringen i lagen om BP. ersätter Gud med gröngölingarna i allmän andlighet, mycket new age, i kraft av detta kommer nästa steg säkert påverkar förändringen av scout lagen och den roll som chef för enheten, som kan vara, varför inte!, men inte heterosexuella.
    Resten måste vara förenligt med sina idéer.
    Jag hoppas att den historiska och den ideala CNGEI mångreligiöst, öppna, sekulära, pluralistisk kan för att vara en förvaras och bevaras av dem väljer att stanna utanför den vill fortsätta att leva det och föreslå det.
    Försök att hålla enad, inte disperdevi.
    God vet vad som behövs i dag i Italien, en plats av invandringspolitiken och kulturella förändringar scoutismo en lekman, stark och väl strukturerad och företag i sina ideal accommodate elever som inte ens kan italienska, i komplementaritet (inte motstånd) till biktstolen.

    Germano flitig

    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0,0 / 5 (0 röster)
    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: +1 (från 1 röst)
  6. OldStoneGrizzly

    am den 7 augusti, 2008 @ 00:49

    Tja, i ärlighetens namn jag inte se vad som är fel i en scoutledare är inte rak ...

    du behöver inte förutfattade meningar?

    Och då är allt detta tal om "tillbaka till BP" för mig lite "roligt. Vad var syftet med BP i grunda Boy Scouts? Ge medborgarna i Förenade kungariket som skulle vara användbar för samhället, och aktiva bärare av värden som är förenliga med det. Nåväl, låt oss stanna upp ett ögonblick: hur det borde vara i dag, en god medborgare? En religiös fundamentalist, oavsett religion det är, skulle det vara en bra scout och en god medborgare? Vad samhället vill vi i morgon? De värden som lämpar sig för efter-viktorianska England är till hjälp idag?

    Ställer denna fråga inte är hädiskt, tror jag ...

    Bra Hunting

    OldStoneGrizzly

    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0,0 / 5 (0 röster)
    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: -1 (från 1 röst)
  7. Dominic Pumpkin

    am den 11 augusti 2008 @ 24:08

    Jag har ingen bias, men jag förstår inte varför katoliker gå till mässan om CNGEI med enhetlig CNGEI utvisas av föreningen (så att du får höra av stora vita björnen).
    detta är ett misstag eller missförstånd?
    (Jag hoppas att stora vita björnen överdrivet)

    Tyska mödosam

    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0,0 / 5 (0 röster)
    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0 (från 0 röster)
  8. Tarcisio

    am den 12 augusti 2008 @ 00:32

    Jag är fortfarande CNGEI, men är de ledare och lärare som anser att finner det allt svårare för hans vistelse i föreningen. Inte delar uppfattningen av hans vän Big White björn, som jag delade mer än ett decennium av medlemskap CNGEI Vicenza, nej du är ut när du deltar i en gudstjänst i uniform, men enligt min mening CNGEI är frivilligt eller ingen väg i föreningen av icke-troende, för att inte tala om ateister. I min tid på skolledare proponovena "ett uppehåll i aktivitet" för att möjliggöra deltagande i religiösa tjänster, är i dag min sista rapport som ledare varnade för att de som vill delta i mässan måste gå till mässan som vanligt kl 8 innan verksamheten startar. Tyvärr finns det en enorm brist på ledare och antingen stänger eller ändrar hela gruppen (som Manziana, Massa, Triest (2), Taranto, etc. Eller hoppas ... Löftet om nya ungar ursprungligen saknades. Ord löfte; vårt bästa, den "torra" om vi är Guds-familjen-home, sedan in med vändningar, efter indikation, skyldighet för en del av WOSM, men det finns alltid uttrycket "Jag lovar att älska ...." Vad är så lite att älska att ta honom ur sekulär Prom ... även nu ska jag åta sig att säga. Det är därför efter 24 år som chef CNGEI hoppas på möjligheten att ändra datum utan att skada killarna som ledarna ofta är Mario Mario Rossi och Rossi .

    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0,0 / 5 (0 röster)
    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0 (från 0 röster)
  9. Ivan Danchielli scoutledaren Vicenza (Big Bear Vit)

    am den 4 september, 2008 @ 22:15

    Jag var biträdande prefekt vid jamboree i Japan 1971 och vid världskonferensen om god Aldo Marzot presenterade sitt förslag till det fjärde grenen av den "Raider" (post-rover scout unga vuxna ..). Han grät skandalen i CNGEI Marzot och tvingades att jorda ASSORAIDER. Jag skulle kunna nämna många andra exempel på oförsonlighet i min sammanslutning av ursprung, följer senare som är så: vårt kontor besöks av alla grupper i alla föreningar, det är en vacker plats för scout aktiviteter, mindre än CNGEI av vår stad ... vi inte existerar för dem. Scouter och syskon som tar hand om varandra som vi tror ungdomar över av familjer. Resten är karg kontroverser. En idealisk universella omfamnar er alla. Bra jakt och bra sätt.

    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0,0 / 5 (0 röster)
    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0 (från 0 röster)
  10. Tarcisio

    am den 8 september, 2008 @ 23:34

    Kära Big Bear Vit påminner mig om Ivan den förskräcklige, sopa bort allt. Det är inte helt sant att alla dina gamla avsnitt som har varit min första kommissionär har jag glömt .. kom vi att göra löften ungarna från dig och jag har erbjudit mer än gästfrihet, dina brickor och en sagobok som publicerats av dig. Du vet att jag håller med dig om några andra frågor, men som i en sammanslutning, skiljer sig åt. Tyvärr, men lyckligtvis för mig också, ibland är det bättre att separera mest fridfulla och fortsätter till en ny plats, snarare än att fortsätta att pizzicarci hem. Och när jag säger bättre menar jag att scouting som i detta fall, nu är det 70 barn som upplever mer glädje scouter i meddelandet. Kanske är mer av en symbol.
    God Jakt - Road - Way

    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0,0 / 5 (0 röster)
    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0 (från 0 röster)
  11. Marco Sabatini

    am den 17 september 2008 @ 05:39

    Om spridningen av autonoma scout föreningar, för närvarande Jag tycker du ska förstå att genom att anta filosofi gamla Kina "kan vara en katastrof, kan vara en gudagåva." Naturligtvis hör nedläggning av en väg som verkar inte längre möjligt att öppna den upptrampade stigen en allvarlig brist, en period av sorg, över det, ta initiativet. Det händer inte varje dag, inte alla, men det händer mer och mer grejer är frequente.Non personer med svaga magar eller utan interna strukturer.
    Driften ateist, sekulariserad mer än så tar CNGEI som började nyligen att bli sammanslutning av icke-troende är en av anledningarna som orsakar avhopp av hela lokaler. Jag är helt okej med Mimmo Pumpkin AGESCI att påminna om att av andra skäl, du är bättre i termer av avhopp.
    Det måste sägas också att sökandet efter egna associativa strukturen bestäms av några år av en byråkratisk beteende (som en "makt att stämpla") eller sämre inbilsk och arrogant av vissa associativa nivåer med stöd av en snedvriden tolkning av reglerna är för stela (lagen är mannen i stället för tvärtom). Detta händer-Jag tror-att arrogant tenderar att odla ambitioner monopol avvilendo Föreningen för rörelsen organisationen. I detta sammanhang vill jag minns den fina artikeln i Journal of Don Romano Nicolini AGESCI "B.-P. skulle börja Brownsea? "Scout-PE nr 13 av den 6 juni 2007. Vi i San Casciano in Val di Pesa, Florens-av den anledningen vi lämnade AGESCI FederScout väljer en set-associativ och självständig, och federerade spanarörelsen i BP säger:
    "Vårt mål är att decentralisera
    förvaltning av rörelsen
    så mycket som möjligt, så
    för att undvika byråkrati
    och för att ge den maximala
    demokratiska autonomi
    till lokala strukturer.
    Vi är inte så mycket en organisation
    Som ett broderskap,
    rörd av anden och
    den oskrivna lagen av lojalitet,
    snarare än genom regler och
    tryckta föreskrifter. "
    Till slut, och jag avsluta, är att känna den anda av den rörelse som är unik och vi är alla bröder, titta på avstånd uttryck
    organisation i olika former av samarbete.
    Till alla en broderlig sätt!
    Marco Sabatini ordförande Scoutkår PROMOTOR

    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0,0 / 5 (0 röster)
    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0 (från 0 röster)
  12. Stephen Montserrat 1 åldrar

    am den 17 september 2008 @ 18:57

    Analysen av Mark, jag har personligen träffat i år Bisceglie, berör en fråga som säkert fram till för några år nu, talade du aldrig om mycket: de sammanslutningar av Utdelningarna mer "viktigare", L ' Agesci, och nyligen även CNGEI Assoraider.
    Utan att gå in på enskilda händelser, säger Mark tydligt vad är de främsta orsakerna till dessa uppdelningar och jag är inte här för att upprepa dem, säger jag bara att jag dela den i sin helhet.
    En konstruktiv diskussion om vad som leder sektioner, grupper, enskilda djur men också att flytta bort från föreningen om medlemskap skulle bidra till att förstå var du har fel och skulle bidra till att spåra en väg "delad" som en dag få alla scouter på italienska en federation, respekt för vad är skillnaderna och egenheter, de egenskaper av varje. Du kan ta exemplet Federscout: många föreningar, sekulära, katolska, pluriconfessionali, olika historia, olika regioner osv men alla tillsammans diskuterar, du jämför, organisera evenemang och aktiviteter. Jag tror att detta kallas "Scout broderskap"! Och det är en underbar upplevelse att leva!
    Jag är en idealist, men jag drömmer om ett gemensamt hem för alla italienska scouter. Och "möjligt. Men alltid utan att glömma undervisning i BP: Scouting är en rörelse. Jag tror som någonsin har använt detta ord på måfå, men med en exakt betydelse: rörelsen omfattar inte utesluta, är kontinuerlig och evig resa, ökar den och berikar varje dag!

    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0,0 / 5 (0 röster)
    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0 (från 0 röster)
  13. Angel Benassi

    am den 21 oktober 2008 @ 17:54

    Andan Scout är en oberoende av symbolen under vilken utövas.
    Hur "gamla scouter" Jag är ledsen att höra tal som inte har något att göra med broderskapet som bör finnas mellan oss alla.
    Jag hade tyvärr dåliga erfarenheter med lokalt AGESCI som jag kommer från, men ändå är jag alltid redo för en dialog och samarbeta när det behövs.
    Jag hoppas att i framtiden saker och ting kan förändras, är jag övertygad om att force majeure för scouting är också och framför allt brödraskapet föddes ur mångfald.

    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0,0 / 5 (0 röster)
    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0 (från 0 röster)
  14. Lycklig Duck

    am den 10 november 2009 @ 03:46

    Hallå
    MI Antonielli heter Paul och jag är en Scout Group Scout Agesci Folignano1, jag är 46 discout son (min far nel1950circa patent 1) i aktiv tjänst tills för några år sedan. Jag har först nu hittat på nätet, men för länge sedan jag hörde om dig och nu har jag sagt Toh "Här är en annan Scout Association, dopoquella Trieste också Lombard kommer föreningen att få i lite Bergamo, därefter på tur Puglia följt av romarna i norr och väster om Florens.
    Jag undrar. vilken mening innebär det skapa en Scout Association? Den Agesci på CNGEI var ESF det bra? Jag citerar bara deras 3
    eftersom de är de största och 3 är också för mig eftersom alltför många av samma sak gäller för andra discorsoche göra med dig.
    De utbildar också unga människor med den metod som uppfanns av BP som ett scout säga till dig. Så därför om du vill göra pedagogiskt service för barn inte delar deras kombination? Vad är det oförenligt med vosrti dina tankar och ideologier? Förlåt mig men jag ser lite ödmjukhet och för törstiga för att stå i centrum.
    Om BP var det dags att vi tror inte att det skulle vara mycket glada över denna uppdelning eftersom han alltid predikade broderskap Sout runt om i världen och nu är vi delas upp i många föreningar mah! Det finns tillräckligt med divisioner inom kyrkan, nu har vi ge dig ännu scout.Scusatemi i detta brev kan vara lite otäck men det var en tanke som jag bar på insidan för ett tag. I väntan på ditt svar VU kanske en givande vägarbeten comunque.Buona
    I din Scouting Duck är nöjd.

    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0,0 / 5 (0 röster)
    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0 (från 0 röster)
  15. Robert Stanzione

    am den 10 november 2009 @ 17:32

    Kommentar:
    Jag läste noga vad killarna beskriver att notera, observera och kommentera, och jag gratulerar er för att jag märker i alla viljan att mötas och konkurrera på idéer och föreställningar nådde mognat. Scouting är en miljö där man kan spegla, jämföra och uttrycka sig fritt och är kanske det enda bra att vi nu kan betrakta erövrade mellan oss. För resten är det min sorgliga övertygelse att allt i sikte och surfa planlöst. Jag vet inte men jag antar att jag kanske är den mest veteran av alla författare. Living, segling, nästan 80 scout sedan 1945. Scouter från ASCI, genom rover CNGEI, då SM ALT kommissionär, en av grundarna av fyra grupper i hela mitt liv. Tre Jamboree, nu i tvist CNGEI ut. De är kända av några ignoreras av andra, kanske av någon tolereras om den inte ifrågasätts. Jag skrev om mina äventyr i 150 berättelser, många från scouter i Italien och i oltri tolv länder där jag har gjort jobbet för livet. Min personliga syn på raw scoutismo: Användbar, utbildning, men lätt att hantera och vilseledande för dem som följer honom till hycklande sätt nuvarande användning. Guy är en sak som instruktör, är den andra utbildare. Vi går en hel del mediokra instruktörer, mycket få lärare. Så scoutrörelsen definieras av dess autonomasia pedagogiska rörelsen är inte vad du gör. Lovvärda försök är naturligtvis dåliga resultat. Tyvärr, grupper värd ofta pressapochisti, omogna, arrogant, exhibitionister, sudda de grundläggande värderingar som hänger ut metoden, vilket gör det ett syfte med sin personal tabernaklet för att dölja sina medborgerliga och moraliska konkurs.
    Om du vill ha tid och följa bloggen varje så ofta: Pelican Succiso min nyöppnade dörr gjorde bara för att ge ut mina känslor och min erfarenhet i över 50 år av Scouting scouter praktiseras först i föreningarna senare i livet och i Arbeta i kontakt med människor med olika etniciteter, kultur, tro, olika religioner. Jag hade turen att kunna mäta, att ta emot och ge något en hel del italienska, kristen, Civil, entusiastisk.
    Säker resa och SUSP vit fjäder

    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0,0 / 5 (0 röster)
    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: -2 (från 4 röster)
  16. Tarcisio

    är på 27 februari 2012 @ 01:13

    Jag skulle till anda av kunskap, om du kan få ett förtydligande från GEL: i vissa delar läste jag att gelen består av flera grupper i London men jag ser din sajt anges endast en bas i Milano. Det finns andra grupper? Tack och Lycklig resa

    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0,0 / 5 (0 röster)
    VA: F [1.9.17_1161]
    Betyg: 0 (från 0 röster)

Kommentarer RSS · TrackBack

Ange din kommentar

Namn: (obligatoriskt)

E-post: (kommer inte att publiceras - krävs)

Hemsida:

Kommentar:

Immagine CAPTCHA
Ändra bilden
*


Jag vill bli uppdaterad om eventuella ändringar av artikeln utan att lämna några kommentarer just nu

Tecknat